top of page
Vanliga frågor
-
Är det krångligt att byta redovisningsbyrå?Att byta redovisningsbyrå är väldigt enkelt. Det vi behöver är SIE-fil av er tidigare redovisningsbyrå, så att vi kan fortsätta där de slutar och direkt börja sänka era kostnader. Om ni vill så hjälper vi gärna till med dialogen med er tidigare redovisningsbyrå.
-
Varför ska jag välja Autoredovisning istället för en vanlig redovisningsbyrå?Vi erbjuder smidiga digitala lösningar till dig som vill på ett lätt tillgängligt sätt vill ha koll på företagets ekonomi och hålla det enkelt. Du får allt som berör ditt företags ekonomi samlat i din mobil. Stora delar av bokföringen sköts automatiskt, du behöver endast med fåtal klick godkänna och betala fakturor, eller fota dina kvitton. Du får ekonomisk översikt i realtid, och lönespecar till mobilen och vill du få kontakt med din personliga redovisningskonsult kan du direkt skriva i chatten i appen. Vi erbjuder även kompetens i form av auktoriserade ekonomikonsulter med gedigen erfarenhet till bolag som efterfrågar mer omfattande samt kvalificerade tjänster.
-
Har ni någon minimidebitering?Ja, vi har ett fast minimum debitering på 1,300kr/mån. Priser är noggrant uträknat baserat på den månatliga process vi har för alla kunder. Vi bekräftar underlag, stämmer av bank- och skattekonton, bokför, kommunicerar med kund, deklarerar etc.. Till skillnad från dom allra flesta redovisningsbyråer därute så erbjuder vi fasta avgifter till bolag i alla storlekar, även dom allra minsta kunder med handfull kvitton per kvartal. Du som kund kan känna dig trygg med vetskapen att inga dolda avgifter eller andra överraskningar tillkommer.
-
Hur fungerar det att vara kund hos AutoRedovisning?Som kund hos AutoRedovisning har du alltid en personlig ansvarig redovisningskonsult som har full koll på ditt bolag. All dialog sker med din dedikerade redovisningsekonom, en personlig relation byggs upp så att vi kan vara så effektiva som möjligt. Dina affärshändelser lämnas in till oss digitalt via appen eller via system som går att integrera mot oss. Med bankintegrationslösningarna godkänner du och betalar fakturor via appen. När vi erhållit fullmakt från dig så skickar vi löpandes moms och skattedeklarationer digitalt till skatteverket. Din redovisningskonsult informerar dig via appen om deklarationsuppgifter, hur mycket och när du ska göra överföring till skattekontot. Lönespecifikationer skickar vi till dig och eventuella anställda via appen. Du kan närsomhelst chatta med din redovisningskonsult och få den hjälp eller stöd du behöver. Via ekonomiöversikt i appen får du en bild av ditt företags ekonomi i realtid.
bottom of page